1 februari 2023

Packsize kondigt revolutionaire X5-oplossing aan om geautomatiseerde en duurzame verpakkingssystemen voor e-commercebedrijven te leveren

Als 's werelds eerste volledig geautomatiseerde dozenopzetmachine maakt de X5 kant-en-klare opgezette dozen in de juiste afmetingen met ongekende snelheid.

Vandaag kondigde Packsize®, marktleider op het gebied van duurzame, Right-Sized On-Demand Packaging, de lancering aan van zijn nieuwe X5®-oplossing, 's werelds eerste volautomatische dozenopzetmachine en het meest geavanceerde, flexibele, efficiënte en duurzame platform voor de e-commercesector.

De X5-oplossing produceert kant-en-klare dozen van het juiste formaat met ongekende snelheid. Crutchfield, een toonaangevende online elektronicaretailer, was een van de eerste bedrijven die het X5-systeem in hun magazijnen implementeerde. Ze hadden Packsize benaderd omdat ze op zoek waren naar een manier om hun verpakkingsproces te stroomlijnen en tegelijkertijd hun ecologische voetafdruk te verkleinen.

"Voorafgaand aan de samenwerking met Packsize hadden we handmatige inpakstations," aldus Chris Groseclose, Chief Fulfillment Officer bij Crutchfield. "We hadden vijf tot acht medewerkers die ongeveer tussen 2.500 en 3.000 bestellingen per dag verwerkten. Voor ons is de X5 van Packsize een geweldig platform. Hij maakt de doos, sluit de onderkant af en stuurt de doos naar de transportband. Het biedt werknemers een betere kwaliteit van leven, verbetert de efficiëntie, bereikt het volume dat we nodig hebben en is betrouwbaar. We zijn erg onder de indruk."

Met de X5 kunnen online aanbieders en fabrikanten beter aan de vraag van klanten voldoen, terwijl ook de tekorten aan personeel, bijbehorende kosten en hoeveelheid afval worden aangepakt.

"De afgelopen twee jaar hebben retailers en fabrikanten te maken gehad met onverwachte uitdagingen op de markt rond verpakkingstechnologie, personeelstekorten en capaciteitsproblemen, die opgelost moesten worden om aan de vraag van de consument te voldoen met duurzame oplossingen voor de hele supply chain", zegt Rod Gallaway, CEO van Packsize. "Onze innovaties met de X5-oplossing helpen deze problemen op te lossen en vergroten de efficiëntie op grote schaal, terwijl ook de milieu-impact van e-commerce wordt verminderd. We blijven ons richten op het opnieuw vormgeven van de toekomst van verpakkingen en creëren oplossingen op het raakvlak van technologie, efficiëntie en duurzaamheid."

Net als alle andere Packsize-oplossingen vermindert de X5 verpakkingsafval door te grote dozen, opvulmateriaal zoals plastic luchtkussens en transportuitstoot, en verbetert het de algehele ervaring van de eindklant. Door dozen op maat te maken, kunnen bedrijven hun kosten en milieu-impact verlagen door minder golfkarton te gebruiken en tegelijkertijd de pakketlogistiek verbeteren doordat er 66% meer dozen in vrachtwagens en bestelauto's passen.

De X5-oplossing (onderdeel van de Packsize X-serie) is het hoogtepunt van gedurfde innovatie en Packsize's eigen best-in-class hardware en software.

• Packsize is de eerste die deze revolutionaire aanpak voor het produceren van dozen heeft ontwikkeld via het geautomatiseerde Right-sized Packaging on Demand®-platform, dat naadloos integreert met de PackNet® productie- en optimalisatiesoftware.
  • De X5-oplossing levert tot 600 kant-en-klare en op maat gemaakte dozen per uur, die automatisch en nauwkeurig worden voorzien van tot twee labels per doos, wat handig is voor e-commerce omgevingen met hoge volumes wanneer het geïntegreerd wordt met andere Packsize-software.
  • Het X5 machinesysteem wordt ondersteund door de deskundige klantenservice en onderhoudsteam van Packsize, wat zorgt voor een gemiddelde uptime van 99%. Packsize werkt samen met elke klant om ervoor te zorgen dat ze de juiste oplossing hebben en dat er ter plaatse experts aanwezig zijn om de machines in goede staat te houden.

Over Packsize
Packsize transforms how businesses and their customers experience packaging – from packing to unboxing. Since introducing Right-sized Packaging on Demand in 2002, Packsize has become a recognized supply chain and sustainable packaging industry leader in North America, Europe, and the Asia-Pacific. As a partner and trusted advisor, Packsize unlocks the hidden potential in its customers’ supply chain and creates custom packaging process flows that consider every step – from the warehouse floor to the customer’s hands. Packsize is reimagining packaging and accelerating the path to a more sustainable future. Follow Packsize on LinkedIn.

Read Article